INSTRUKTÖRER

Är du instruktör hos GTBK och vill synas här? Mejla då en kort beskrivning och gärna en bild på dig och din hund/hundar till webb@gnesta-trosa-bk.se.

Tryck på ett namn i listan nedan för att komma direkt till instruktörens presentation. Om du vill läsa alla presentationer är det bara att scrolla nedåt. Presentationerna är i bokstavsordning.

ANKI LINDHOLM

Det är jag som är Anki Lindholm. Jag har två hundar, en schäfer och en
flatcoated retriever. Vi tränar olika saker såsom lydnad, personspår, personsök, specialsök och Nose Work. Jag är SBK instruktör inom valp & allmänlydnad, personspår och specialsök samt SNWK Instruktör Nose Work. I min roll som SBK Lärare utbildar jag instruktörer inom valp & allmänlydnad och specialsök. Sedan 2014 har jag en 1-årig ”problemhundsutbildning”. Jag håller främst kurser i valp, allmänlydnad, personspår och privatlektioner.

Anki, Mixa och Hiba

CAROLINE LING

Hej! Jag heter Caroline Ling. Jag är utbildad allmänlydnads instruktör inom SBK och utbildad rallylydnadsinstruktör. Jag tävlar med mina egna hundar inom det mesta. Vi har tävlat lydnad, rally, bruksspår, brukssök, agility, freestyle, Heelwork to Music och Teamwork to Music, har även utbildat en hemvärnshund. Jag har idag 4 egna hundar en malinois, en border collie och 2 storpudlar. Jag tycker det är roligt att utmana mig själv och hundarna med nya saker och försöker alltid låta hundarna träna/tävla i det som de trivs med. Vilket gör att vi testar på olika saker. Jag tycker om att träna med mjuka metoder och visa hundarna vad jag vill med stöttning och hjälp av olika targets och belöningar. Jag har deltagit i Freestyle SM 2018, 2019, 2021 och 2022. Heelwork to Music SM 2021 och Teamwork to Music SM 2021 och 2022. Även deltagit på Patrullhunds DM 2014 och 2015.

*Bild kommer…*

CATRIN ENGLUND

Catrin Englund heter jag bor i Trosa med sambo och två hundar, en schäfer och en malinois. Jag är utbildad SBK allmänlydnadsinstruktör sedan 2010 med tillägg valpspecial, sökspecial och spårspecial. Jag utbildade mig sedan till SBK instruktör 2012. Jag köpte min första schäfer 2004 och har varit medlem i Gnesta-Trosa brukshundklubb sedan 2005. Gick en allmänlydnadskurs då och sedan dess är jag fast i hundsportens klor. Jag tävlar lydnadsklass, spår, sök, nosework men brinner för bruksgrenen svenskskydd där jag och min 3åriga malinois Box tävlar i elitklass. Jag har framför allt tävlingskurser, privatlektioner och kroppskontrollskurser men när tid finns så har jag även valp och allmänlydnadskurser. Hoppas vi ses på någon kurs framöver! 🙂

Catrin och Box

MARITA TERÄS

Marita Teräs är ansvarig för klubbens kursverksamhet dvs. hundägarutbildningssektorn (HUS). På bilden är hon tillsammans med sina bästa vänner: Nässla (strävhårig vorsteh) och Axa (border collie). De tränar framför allt specialsök, Nose Work och bruks med inriktning på sök. Marita är SBK instruktör i allmänlydnad och specialsök, samt SNWK instruktör i Nose Work.

Marita, Nässla och Axa

”Det roligaste med att hålla kurs är att jag får möjlighet att bidra till utveckling av hundägare och hundar.”

ULRIKA HOLMBERG

Ulrika Holmberg heter jag bor med mina två hundar av rasen Chodsky Pes och min sambo i Trosa. Jag är utbildad SBK allmänlydnadsinstruktör och specialsökinstruktör samt SNWK instruktör i Nosework.

Min äldre hund är nu pensionerad men han tränar specialsök och spåra för skoj skull, den yngre tränas mot bruksgrenarna men även lite specialsök. Jag håller främst i specialsökskurser, valp och almänlydnadskurser och kroppskontrollskurser.

Ulrika och Skurt