TÄVLING OCH MH/MT

Du hittar information om Brukshundsklubbens alla tävlingar och mentalprov (MH/MT) i SBK tävling. Där kan du anmäla dig till tävlingar/prov i bruks, IGP, lydnad, rallylydnad och MH/MT. Sista anmälningsdag är ca 4 veckor innan tävlings-/provtillfället.

Klubbens tävlingar hittar du också i kalendern. Om du har möjlighet att hjälpa till på någon tävling är det toppen. Du lär dig massor och lär samtidigt känna oss som är aktiva på klubben.

Om du är ute och tävlar får du gärna berätta det för oss genom att mejla tavling@gnesta-trosa-bk.se. Du är då med i kampen om klubbens vandringspris som årets tävlingsekipage, klubbmästare i lydnad, årets appell-, lydnads-, spår-, sök- eller skyddshund. Priserna delas ut på årsmötet.