MEDLEMSKAP

I Lötbodal, strax utanför Gnesta, ligger Gnesta-Trosa BKs klubbstuga och träningsplaner. Under vintern arrangerar klubben träningstillfällen i Nykvarns hundhall.

Som medlem har du fri tillgång till klubbens inhängnade planer, utrustade med strålkastare. Om du regelbundet hjälper till har du dessutom möjlighet att få egna nycklar till klubbstugan.

Medlemskapet ger också förtur till klubbens tävlingar i bruks, lydnad och Nose Work, samt möjlighet att vara med på medlemsträningar.

När du blir medlem i Gnesta-Trosa BK blir du också medlem i Svenska Brukshundklubben. Då får du ta del av all service som förbundets centrala kansli erbjuder samt tidningen Brukshunden. Läs mer på https://brukshundklubben.se/.

Medlemsavgift 2024 är för förbundsmedlemskap 400 kr (530 kr för utlandsmedlemmar) samt 220 kr för medlemskap i Gnesta-Trosa lokalklubb dvs. totalt 620 kr. Om du redan är medlem i en annan klubb och har betalt förbundsavgiften behöver du enbart betala den lokala klubbavgiften. Ansökan om medlemskap görs direkt till SBK centralt. För familjemedlemskap kontakta klubben på medlem@gnesta-trosa-bk.se.

Till medlemsansökan.

UNGDOMSMEDLEMSKAP

Är du mellan 6 och 25 år?

Bli då medlem hos Sveriges Hundungdom. Du får då välja en lokal hundungdomsklubb och en ras-, special eller verksamhetsklubb. Om du väljer Gnesta-Trosa BK blir du per automatik medlem i Svenska Brukshundklubben. Du får då två medlemskap i ett!

Till ungdomsmedlemsansökan.